מסלולי רכיבה לעבודה באופניים

המסלולים המובאים כאן משמשים אותי ואחרים לרכב לעבודה. המסלולים נבחרו על מנת להימנע כמה שאפשר ממגע עם מכוניות וכבישים. רכיבה לעבודה היא נדרך נפלאה לפתוח את היום. בניגוד לנסיעה ברכב, מגיעים רגועים ורעננים לעבודה. יש צורך בכושר טוב על מנת לבצע אותם על בסיס יומי, אבל זה מאוד אפשרי. בכל מקרה, לא כדאי להעמיס על עצמכם יותר מדי, ושיגרה של יום כן יום לא, היא בעיני עדיפה, לפחות בשלב ראשון.

מועדון strave של המדוושים לעבודה

טעימה מרכיבת אופניים בשדות מהוד השרון לתל-אביב. שעה רכיבה, בלי פקקים ובלי לחץ.

 

נתניה הוד השרון
התרון של המסלול הוא שזה מסלול יחסית קל לרכיבה, בעל עליה אחת בצופית. המסלול עוקף את איזור התעשיה כפר סבא לטובת פארק כפר סבא. הוא נע רק בכבישים מקומיים הבטוחים יחסית לרכיבה. יחד עם זה, הוא לא עביר בחורף בשל המעבר בנחל פולג.

כמו המסלול הקודם, אבל מעבר בבני ציון ודילוג על נחל פולג. המסלול הזה כולל עליה אחת יותר מהמסלול הקודם, אבל דרכי האפר הן חוליות בלבד מה שעשוי מאוד להקל על התנועה בעונה הגשומה.

הוד השרון תל-אביב

אחד המסלולים היפים באיזור המרכז. מהוד השרון למרכז תל-אביב. המסלול כולל כניסה מאוד נוחה לאיזור התעשיה של רמת גן ומשם על יגאל אלון לגשר ידיעות. זהו מסלול שטוח לחלוטין, ובחלקים נכבדים ממנו עביר גם בחורף. במעט האיזורים שהוא צמוד לירקון, ניתן לרכב בשביל הולכי הרגל שלרוב נטול בוץ עמוק.

הוד השרון תל-אביב מסלול חורף
רכיבה בחורף מציבה אתגרים מיוחדים. התמודדות עם הקור, הגשם, ושעות האור הקצרות. אך הגרוע ביותר הוא הבוץ. רכיבה בבוץ לא רק מאתגרת את הרוכב, אלא עלולה לפגוע מאוד באופניים, וללכלך מאוד את מקום העבודה. המסלול הבא, מנסה לעקוף את הנקודות הבעיתיות. יש קצת שלוליות, ובמקומות שבהם יש מסלולים בוציים מדי, עקפתי דרך איזורים קצת יותר ארוכים, אבל בעלי אדמה נוחה יחסית לרכיבה.

 

 

פתח תקווה הרצליה פיתוח (נתרם על ידי Alexander Л)
מסלול מקסים דרך פארק הירקון. נוח לרכיבה, בקיץ ובחורף. כמעט ללא רכיבה בכבישים.

פתח תקווה חולון (נתרם על ידי Alexander Л)
מסלול עירוני שעשוי לחסוך שעות על הכביש. קצר ולעניין.

נגישות