מוצרים ושירותים מומלצים לרוכבי אופניים

דף המרכז שירותים ומוצרים שונים שאני עושה בהם שימוש. אני לא מקבל הנחה או מוצרים לבחינה, וכל המוצרים נבחנו לאורך זמן רב ושילמתי, אם היה צורך, מחיר מלא.

אפליקציות

Strava היא כלי רב עוצמה לכל רוכב אופניים. בן אם בשטח או בכביש, היכולות של הגירסה החינמית עולות על רבות מהאפליקציות המתחרות. קצרה היריעה מלתאר את היכולות, אני משתמש בהם בעיקר למעקב כללי ולמעקב אחרי בלאי הרכיבים השונים באופניים. יחד עם זה, כמו כל כלי רב עוצמה, יש להיזהר מהשימוש ולא להתמכר ליכולות החברתיות שלה. אנשים מאבדים את הפאן של הרכיבה ורואים את העולם מבעד לפריזמה של הזמנים שהם ביצעו על מקטע מסויים.

Roadid – אפליקצית חובה למי שרוכב לבד בשטח. אחרי זמן מוגדר ללא פעילות, היא תשמיע קול אזעקה רם, ואם לא תגיב, תשלח אות מצוקה במסרון למספרים נבחרים. היא גם כוללת אפשרות מעקב אחרי המיקום דרך הרשת.

תכנון טיולים

תכנון מסלולים היא מיומנות הדורשת ניסיון רב. קיימים מספר כלים היכולים להקל משמעות על התכנון.

openrouteservice הוא אתר המאפשר לתכנן מסלולים ואז להוריד אותם ל- gpx לנייד. הוא יכול למצוא דרך אופטימלית, גם בדרכי עפר. מבוססת על openstreetmap, להלן osm.

israel hiking map – מפת שבילי אופניים, המבוססת גם היא על osm, וכוללת פרטי פרטים של השטח, כולל שערים קטנים ונסתרים.

אתר מסלולי האופניים של רז גורן. כולל עשרות רבות של מסלולי gpx ותיאור המסלולים הניתנים להורדה בחינם.

בשל חקיקה של הקונגרס האמריקאי, אין תצלומי אוויר באיכות גבוהה זמינים ברשת. למזלנו, אתר המפות של מדינת ישראל כולל (ברגע שמפעילים את האפשרות) תצלומי אוויר באיכות גבוהה מספיק כדי לדעת האם שביל הוא נוח לרכיבה ואם לאו.

מוצרים

תיק גב – Lowe alpine. אחת השאלות המכבידות על הרוכבים היא היכן לשאת את הציוד. סבל, משפיע על התנהגות האופניים, ותיק גב, מקשה על התנועה ועל נידוף החום. תיקי הגב של Low Apline הם בעלי קשת רחבה כך שהם נוגעים בגב בשלוש נקודות בלבד והגב נשאר חשוף לאוויר. הם כה נוחים, עד שהם כמעט בלתי מורגשים. אני משתמש בתיק לשאת בגדים להחלפה ומחשב נייד. בארץ, הם עולים מעל 500 ש"ח לדגמים הגדולים, ב- Amazon uk, ניתן למצוא אותם במאות שקלים פחות, חלקם עם משלוח אקספרס כך שהם מגיעים תוך יומיים לישראל.

פנס – מגוון הפנסים הקיים בשוק הוא רחב מאוד, אבל אני אוהב אותם זולים, אמינים, ובעיקר – עם סוללות שניתן להחליף ואין צורך לשבור את הראש על ההתקנה. פנס סיני זול במחיר של 3 דולרים כולל מתקן הצמדה לאופניים ( 1200lm Cree Q5 LED Cycling Bike ) פועל על סוללת אצבע אחת (בדומה למתקן ה- gps שלי) וניתן להצמיד 3 לאופניים ולקבל תאורה רחבה. הבעיה היחידה איתו שעם הזמן יש צורך לנקות את המגעים כדי להבטיח אספקת חשמל איכותית, והוא לעיתים גם נחלש עם הזמן.

מכשיר ניווט – etrex 20x. אני לא אוהב מכשירים נטענים, ברכיבות ארוכת טווח, נוח לי יותר להחליף סוללה מאשר לטעון את המכשיר. סידרת מכשירי ה- etrax של גרמין היא כזו. אין צורך לרכוש, לטעמי את מכשיר ה- 30, מאחר שהוא כולל בעיקר יכולות סנכרון בין מכשירים דומים. הדגם החדש (X) כולל מסך באבחנה גבוהה יותר. אפשר להשיג את המכשיר בארץ, אבל מתקן עיגון לאופניים תצטרכו להזמין לרוב מחו"ל. זוג סוללות אצבע מספיקות ל-24 שעות לערך.

חנויות מוצרים בחו"ל

DiscoBrakes – לא מרוצים מעוצמת הבלימה? חושבים להחליף מערכת בלמים? עיצרו, נסו קודם להחליף רפידות. תתפלאו עד כמה איכות הרפידות משפיעה על עוצמת הבלימה.

חנויות מוצרים בישראל

חלק נכבד מהביגוד לאופניים והציוד עבורם ניתן וכדאי לרכוש באינטרנט. אתרים כמו ebay ואמזון מספקים מגוון עשיר. יחד עם זה, לעיתים, יש צורך לרכוש דברים בדחיפות או שרוצים למדוד את הביגוד. החנויות הללו מספקות מחירים סבירים לצד שירות טוב ומגוון רחב. בכל מקרה, אם זה לא דחוף, עדיף לחכות למבצעי סוף עונה.

ShopHarim – אולי החנות הגדולה בארץ למכירת מוצרים לאופניים. מגלגלים ועד קסדות, לרוב, במחירים טובים מאוד. לוח יד שניה פעיל המאופיין לרוב במוכרים מהתחום. שירות אדיב, ממוקמים בהרצליה.

Funkier חנות המתמחה בביגוד לאופניים. את המוצרים שלהם תמצאו גם בהרבה מאוד חנויות. מאוד אהבתי את המכנסיים והחולצות שלהם, פחות התלהבתי מהנעליים שהן קצת כבדות ונוקשות לטעמי (אם כי גילו יכולת שרידות מרשימה) השירות איכותי, ממוקמים בדרום תל-אביב.

חנויות לתיקון אופניים ומכירתם

א.מ. פרג אופניים – שוק תיקונים האופניים ומכריתם הוא שוק קשוח. מרווח המחירים נמוך וכך גם סף הכניסה. על כל עשר חנויות, תמצאו אחת הוגנת. החנות שבה אני מתקן ורוכש אופניים היא א.מ. פרג אופניים בהוד השרון. משה, הוא מאנשי המקצוע הטובים בארץ בתחום, ובעל ידע נדיר בהרכבת גלגלים.

קבוצות פייסבוק

Biketalk קבוצה לדיונים כללים בנושאי אופניים. קבוצה גדולה מאוד ופעילה.

לוח יד שניה  – לרכישה ומכירה של אופנים ומוצרים הקשורים לאופניים.

BikePacking israel – קבוצה המוקדשת לנושאי טיילני האופניים וכל מה שקשור אליהם. מסלולים, ציוד וכמובן מעקב אחרי המשתתפים בתחרויות לתחום.

מוצרים

אני מאוד אוהב את החולצות של Funkier. אני רוכב תמיד עם שרוולים ארוכים, והחולצות שלהם מספקות עבורי פתרון טוב לקיץ ולחורף. כמו גם מעיל הגשם שלהם, המספק פתרון טוב גם ב- 6 מעלות. מכנסיי הבנג'י שלהם נוחים ומאווררים. החולצות והמכנסיים עברו עשרות רבות של כביסות, אף תפר לא נפרם ויש מעט בלאי טבעי, סביר ויותר בהתאם להיקף השימוש שאני עושה בהם. 

מוצר נוסף שמצאתי יעיל ובמחיר סביר, הם משקפי השמש של redrock. במחיר סביר של 180 ש"ח, הם קלים, אמינים ונוחים לרכיבה. ובעיקר, מאוד זמינים בהרבה מאוד חנויות. (וזה גם מוצר ישראלי).

נעלי הרכיבה החביבות עלי הן של שימנו (פדלים שטוחים). הם מאפשרות גם הליכה בנוחות. שמעתי דברים טובים מאוד על הנעליים של Five eleven.

 

נגישות